FORGOT YOUR DETAILS?

Hamile pilatesi

Pilates; akıcı, dengeli hareketler ve doğru nefes alıp verme teknikleriyle vücutta konsantrasyon, sıkılaşma, denge ve aynı zamanda rahatlama gevşeme hareketler bütünüdür. Gebelik sürecinin sağlıklı geçirilmesi, doğumun rahat olması ve doğum sonrası bedensel-zihinsel toparlanmanın daha hızlı olması için pilates yapmaları hamilelere önerilmektedir.

Doktordan egzersiz yapabilir onayı alındıktan sonra gebeliğin 12. Haftasından itibaren başlanıp son 2-3 haftasına kadar devam edilebilmektedir. İlk 2 trimestarda kuvvetlendirme ve kasların esnekliği ön plandadır. Artan bebek ağırlığıyla birlikte yaptığı baskı ve yerçekiminin etkisiyle pelvis taban kasları zayıflamakta ve boyu uzamaktadır. Pelvik taban kaslarındaki bu sarkma, anne adayına yaşam kalitesini düşürerek, benzer daha birçok sıkıntı yaşatabilir. Güçlü pelvik taban kasları, doğum sırasında ve sonrasında anne adayları için büyük önem taşır.

Hamile pilatesi hizmetimizle ilgili ayrıntılı bilgi almak için Uzman Fizyoterapistimizle görüşebilirsiniz.

 

Hamile egzersizleri temelde 3 çeşittir fakat daha fazla şekilde de isimlendirilebilir.

Nefes egzersizleri;

Doğru nefes teknikleriyle hamilenin zihinsel ruhsal ve fiziksel birlikteliği sağlar.

ilk başlarda nefes tekniklerinden solunum kontrolünü, farklı tarzda nefes alıp vermeler hamileliğin ilerleyen haftalarında ise doğuma hazırlık doğum sırasında yapılması gereken nefes teknikleri öğretilmelidir.

Aerobik egzersiz;

Kan akımını hızlandıran kalp ritmini artıran egzersiz çeşididir.

Anaerobik egzersiz;

Hamile kişinin zayıflayan kaslarını kuvvetlendirmeye yönelik yapılan egzersiz çalışmasıdır. 2 trimestar da yapılır. Egzersiz için mutlaka fizyoterapistiniz planlaması ve uygulaması gerekmektedir.

Daha öncesinde spor geçmişi olmayan kişilerde en uygun olarak haftada iki seans olacak şekilde planlanmaktadır. Fakat fiziksel durumunuza göre haftada 3 seansta planlanabilir.

TOP